Followers

Monday, January 31, 2011

Say Welcome to Fernando Torres and David Luis..

Salam smue..ari nie bgn tdo dngr berite yg paling hapy!!torres dgn luis join chelsea..Btol ke??mle2 mmg r x caye..pas 2 x puas hati tros tgk paper..peh!!mmg btol!!best gler..hahhaha..makin kuat la chelsea...seronok gler..




Chelsea mengesahkan pembelian Fernando Torres dari Liverpool dengan jumlah yuran perpindahan sebanyak £50 juta.

Torres menandatangani kontrak lima tahun setengah dan merupakan pemain paling mahal menerima bayaran mengatasi John Terry dan Frank Lampard. Torres yang menyertai Liverpool dari Atletico Madrid dengan bayaran perpindahan sebanyak £20 juta.

Beliau mencatatkan rekod sebagai pemain luar England yang menghasilkan paling banyak jaringan pada musim pertama dengan mengatasi 23 gol Ruud van Nistelrooy dari Manchester United.

Pemain berusia 26 tahun itu menjaringkan 65 gol dalam tiga tahun di Anfield namun gagal memenangi sebarang kejuaraan ketika di Anfield.



Chelsea menandatangani pertahanan Benfica, David Luiz dengan nilai £25 juta pada hari terakhir pemindahan pemain untuk bulan Januari.

Pembelian pemain muda dari Brazil ini turut membuat penukaran di mana Nemanja Matic berpindah ke Benfica pula. Kehadiran Luis akan memberi pilihan buat Carlo Ancelotti bagi menggandingkan bersama Alex atau John Terry di bahagian pertahanan.

Chelsea turut membeli penyerang sensasi Liverpool, Fernando Torres dengan nilai yuran perpindahan sebanyak £50 juta.



WELCOME TO STAMFORD BRIDGE GUY!!!

No comments:

Post a Comment